INICIATIVA PER OCCITÀNIA COMUNICAT / COMMUNIQUÉ Çò positiu es qu'aquel article 75-1 dobrís un pauquet la constitucion que fins ara, l'interpretavan d'un biais ostil contra las lengas minorizadas (a causa de l'article 2 inserit en 1992 disent que "Lo francés es la lenga de la Republica"). D'ara enlà, serà benlèu un pauc pus facil de menar una promocion publica de las lengas minorizadas.

Per contra, çò preocupant es qu'aquel article 75-1 dona pas de garentida seriosa a las lengas minorizadas pr'amor qu'es clafit d'ambigüitats:
- Rèsta encara possible que done luòc a una interpretacion ostila de l'estat francés, que i distinguiriá lo francés coma lenga oficiala unica e las lengas minorizadas coma un "patrimòni" passadista e exclús de tot usatge oficial.
- An inserit l'article 75-1 dins lo títol relatiu a las collectivitats localas. Aquò pòt entraïnar benlèu una reconeissença positiva per l'occitan, en quichant las regions e los departaments d'Occitània a s'associar per defendre lor lenga comuna. Mas tanben aquò pòt facilitar una atomizacion de las politicas de las regions e dels departaments, amb de resultats contradictòris. Per exemple, es pensable que certans grops assagen de fragmentar nòstra granda lenga occitana per la fragilizar en fàcia del francés, per contestar son unitat o per l'embarrar dins un ultralocalisme ineficaç.

Iniciativa Per Occitània se mobilizarà dins los ans venents per quichar vèrs una aplicacion positiva, intelligenta e maximalista de l'article 75-1:
- Volèm una oficializacion completa de las lengas minorizadas, amb lor ensenhament sistematic, amb lo drech de las utilizar sens restriccion dins la vida publica e amb la valorizacion de lor creacion literària e musicala.
- Volèm que las collectivitats localas que compausan Occitània menen amassa una politica de collaboracion armoniosa per la lenga occitana: entre las regions e departaments que se situan dins l'estat francés, mas tanben amb las entitats dels estats vesins que cobrisson Occitània (Val d'Aran e Generalitat de Catalonha; regions de Piemont e de Ligúria; Mónegue).

Una aplicacion positiva de la constitucion en favor de las lengas minorizadas, es clar, foncionarà sonque se i a una mobilizacion permanenta de las populacions e dels movements de las minoritats. Subretot, la lenga occitana avançarà dins la societat d'aitan mai que farem créisser nòstra revendicacion d'independéncia politica per Occitània e que farem recular l'ideologia centralista de l'estat francés.

FREE OCCITÀNIA!
Iniciativa Per Occitània
lo 24 de julhet de 2008
www.iniciativaoc. org




Un aspect positif est que cet article 75-1 ouvre un petit peu la constitution qui, jusqu’à présent, était interprétée dans un sens hostile contre les langues minorisées (à cause de l’article 2 inséré en 1992 disant que « Le français est la langue de la République »). Désormais, il sera peut-être un peu plus facile de mener une promotion publique des langues minorisées.

Par contre, un aspect préoccupant réside dans le fait que cet article 75-1 ne donne pas de garantie sérieuse aux langues minorisées car il est rempli d’ambiguïtés :
- Il reste toujours possible qu’il fasse l’objet d’une interprétation hostile de la part de l’État français, qui y distinguerait le français comme unique langue officielle et les langues minorisées comme un « patrimoine » passéiste et exclu de tout usage officiel.
- L’article 75-1 a été inséré dans le titre relatif aux collectivités locales. Cela peut entraîner éventuellement une reconnaissance positive pour l’occitan en poussant les régions et les départements d’Occitanie à s’associer pour défendre leur langue commune. Mais cela peut faciliter aussi une atomisation des politiques des régions et des départements avec des résultats contradictoires. Par exemple, il est pensable que certains groupes essaient de fragmenter notre grande langue occitane pour la fragiliser en face du français, pour contester son unité ou pour l’enfermer dans un ultralocalisme inefficace.

Iniciativa Per Occitània se mobilisera dans les années à venir afin de pousser vers une application positive, intelligente et maximaliste de l’article 75-1 :
- Nous voulons une officialisation complète des langues minorisées, incluant leur enseignement systématique, le droit de les utiliser sans restriction dans la vie publique et la valorisation de leur création littéraire et musicale.
- Nous voulons que les collectivités locales qui composent l’Occitanie mènent ensemble une politique de collaboration harmonieuse pour la langue occitane : entre les régions et départements qui se situent dans l’État français, mais aussi avec les entités des États voisins qui couvrent l’Occitanie (le Val d’Aran qui fait partie de la Généralité de Catalogne; les régions Piémont et Ligurie; Monaco).

Une application positive de la constitution en faveur des langues minorisées, naturellement, ne fonctionnera que s’il y a une mobilisation permanente des populations et des mouvements de défense des minorités. En définitive, la langue occitane avancera d’autant plus dans la société que nous ferons grandir notre revendication d’indépendance politique pour l’Occitanie et que nous ferons reculer l’idéologie centraliste de l’État français.

FREE OCCITÀNIA!
Iniciativa Per Occitània
lo 24 de julhet de 2008
www.iniciativaoc.org