Lo primièr es lo refortiment de l'ensenhament del francés. S'es de segur coerent amb la politica de l'estat francés, que contunha de mespresar sa diversitat culturala e lingüistica al profièch de l'espandiment de la sola lenga francesa, lo refortiment de l'ensenhament del francés solet accelerarà lo procès de desparicion de las autras lengas istoricas, mai que mai l'occitan, lenga que deu ça que la conéisser lo ministre, essent qu'es d'origina occitana.
Lo segond es l'orientacion clarament chauvinista. D'ara endavant, s'ensenharàn los « simbòls de la Republica » coma Marianne e la bandièra tricolòra, e los escolans se deuràn auçar quand escotan l'imne nacional francés La Marseillaise. Iniciativa Per Occitània condemna l'amalgama aqueste, al centre de l'ideologia nacionalista francesa, entre lo regim politic republican e la « nacion », confonduda a tòrt amb l'estat, e ramenta que l'escòla a d'èsser un luòc d'aprendissatge e non pas l'escampa d'una propaganda inspirada pel militarisme.

Prepausam en plaça d'ensenhar dins las escòlas la granda cançon populara Se canta, qu'es l'imne nacional occitan. Es una cançon d'amor e de dobertura. Ten pas lo caractèr violent e xenofòb de La Marseillaise (coma: « Qu'un sang impur abreuve nos sillons »). Apelam tanben los ensenhaires, e mai los escolans grands, quand o pòdon, a refusar de cantar o de se levar davant La Marseillaise e a resistir de manièra pacifica, per exemple en restar muts o assetats o ben en cantant Se canta.
Contra l'amira nacionalista dels programas nòus de l'educacion nacionala francesa, Iniciativa Per Occitània demanda en Occitània :
- l'ensenhament obligatòri de la lenga pròpria de nòstre país, l'occitan, e de la cultura e de l'istòria d'Occitània
- lo desvolopament de l'ensenhament en occitan per que nòstra lenga pòsca venir la lenga normala de l'escòla
- la formacion de regents que poiràn ensenhar l'occitan e en occitan
- la descentralizacion de l'educacion nacionala francesa per que las regions occitanas, que volèm acampar dins una Comunitat Autonòma d'Occitània, pòscan definir los programas dels escolans.

Iniciativa Per Occitània
Per una cultura politica novèla!
Http://www.iniciativaoc.org
Lo 21 de febrièr de 2008





Enseignement scolaire : Se canta plutôt que La Marseillaise !

Le ministre de l'Education nationale française, Xavier Darcos, a annoncé hier 20 février 2008 les projets de réforme de l'enseignement scolaire. Deux points particuliers attirent l'attention d'Iniciativa Per Occitània, le laboratoire social, politique et culturel.

Le premier est le renforcement de l'enseignement du français. S'il est bien sûrcohérent avec la politique de l'Etat français, qui continue de mépriser sa diversité culturelle et linguistique au profit de l'expansion de la seule langue française, le renforcement de l'enseignement du seul français accélérera le processus de disparition des autres langues historiques, surtout l'occitan, langue que doit cependant connaître le ministre, puisqu'il est d'origine occitane.

Le second est l'orientation clairement chauviniste. Dorénavant, on enseignera les « symboles de la République » comme Marianne et le drapeau tricolore, et les écoliers devront se lever à l'écoute de l'hymne national français La Marseillaise. Iniciativa Per Occitània condamne cet amalgame, au centre de l'idéologie nationaliste française, entre le régime politique républicain et la « nation », confondue à tort avec l'Etat, et rappelle que l'école a vocation à être un lieu d'apprentissage et non pas le prétexte à une propagande inspirée par le militarisme.

Nous proposons à la place que l'on enseigne dans les écoles la grande chanson populaire Se canta, qui est l'hymne national occitan. C'est une chanson d'amour et d'ouverture. Elle ne possède pas le caractère violent et xénophobe de La Marseillaise (comme: « Qu'un sang impur abreuve nos sillons »). Nous appelons également les enseignants, ainsi que les grands élèves, quand ils le peuvent, à refuser de chanter ou de se lever devant La Marseillaise et à résister de manière pacifique, par exemple en restant silencieux ou assis ou bien en chantant Se canta.

Contre la perspective nationaliste des nouveaux programmes de l'Education nationale française, Iniciativa Per Occitània demande en Occitanie :
- l'enseignement obligatoire de la langue propre de notre pays, l'occitan, et de la culture et de l'histoire de l'Occitanie
- le développement de l'enseignement en occitan pour que notre langue puisse devenir la langue normale de l'école
- la formation de professeurs qui pourront enseigner l'occitan et en occitan
- la décentralisation de l'Educacion nationale française pour que les régions occitanes, que nous voulons rassembler dans une Communauté Autonome d'Occitanie, puissent définir les programmes des élèves.

Iniciativa Per Occitània
Per una cultura politica novèla!
Http://www.iniciativaoc.org
Le 21 février 2008